Platforma mozaBook najopsežnija je i najnaprednija digitalna obrazovna platforma na svijetu, a Alfa je prvi partnerski izdavač udžbenika na toj platformi u Republici Hrvatskoj. Svi naši udžbenici dostupni su na stranicama mozaWeb-a ili kroz aplikaciju mozaBook. Svaki tiskani primjerak udžbenika sadrži umetak s aktivacijskim kodom, koji svakom registriranom korisniku mozaWeb-a omogućuje pristup digitalnom izdanju u trajanju od 12 mjeseci. Ovdje možete preuzeti detaljne upute i informacije za aktivaciju udžbeničkih izdanja.
Početkom školske godine 2021./2022. postupak nabave kodova sa strane Ministarstva znanosti i obrazovanje još nije proveden te korisnici naslijeđenih udžbenika s iskorištenim kodom nisu u mogućnosti aktivirati te udžbenike na svojim mozaWeb korisničkim računima.
U nadi da će se ta situacija razriješiti, moguće je pristupiti prvom dijelu udžbenika za ovo početno nastavno razdoblje. Potrebno je u tražilici sustava mozaWeb ili aplikacije mozaBook pronaći traženi naslov i preuzeti ga kao DEMO izdanje.
Ako imate poteškoću prilikom registracije, prijave ili aktivacije digitalnih izdanja u sustavu mozaWeb ili u aplikaciji mozaBook, ovdje možete pretražiti bazu često postavljanih pitanja, jer možda imate pitanje na koje već imamo odgovor:
Ovo gotovo uvijek znači da ste se tom e-mail adresom već ranije registrirali na sustav mozaWeb, ili je netko to napravio koristeći Vašu e-mail adresu. To mogu vrlo vjerojatno biti Vaši ukućani. Također, provjerite niste li možda htjeli izvršiti prijavu u sustav, a ne registraciju (kreiranje novog računa).
Kako biste se mogli prijaviti, prethodno morate biti registrirani, tj. imati kreiran korisnički račun. Na adresi hr.mozaweb.com/hr pod stavkom “Prijava” odaberite opciju “Kreiranje korisničkog računa” i pratite ponuđene korake.
Važno! Nakon završene registracije potrebno je potvrditi korisnički račun u roku od 10 dana. U protivnom, nakon isteka tog roka nećete moći više vršiti prijavu sve dok ne potvrdite račun.
Potvrđivanje računa je praćenje (klikanje) poveznice u poruci mozaWeba koja je došla u pretinac vaše e-mail adrese nakon registracije.
Ako već imate valjani i aktivni korisnički račun, ali ipak se iz nekog razloga ne možete prijaviti (npr. zaboravili ste lozinku), provjerite postoji li koristan odgovor u ostalim unosima iz ove baze često postavljenih pitanja.
Ako ste se slučajno registrirali (kreirali korisnički račun) s e-mail adresom koju niste namjeravali upotrijebiti za to - ili ste upisali nepostojeću e-mail adresu (zatipak) - možete promijeniti adresu u postavkama Vašeg profila na mozaWeb-u. Nakon promjene morat ćete ponovno potvrditi korisnički račun s te adrese.
Ako korisnički račun nije potvrđen u roku od 10 dana nakon registracije, a naknadno shvatite da je e-mail adresa bila pogrešna, navedeni postupak nećete moći provesti jer će se račun automatski zaključati i nećete se moći prijaviti. Tada je potrebno potvrditi račun s e-mail adrese koja je upisana prilikom registracije, nakon čega će prijava opet biti moguća, a time i mogućnost promjene adrese. U slučaju da je adresa registracije bila nepostojeća, molimo da nam se javite na digital@alfa.hr
Iako nije nužno, mozaWeb korisnički račun može se kreirati korištenjem CARNET-ova školskog identiteta koji se sastoji od korisničkog imena, tj. adrese u obliku “ime.prezime@skole.hr” i lozinke. Čest je slučaj da učenici ne znaju da je taj identitet zapravo e-mail adresa koja ima svoj pretinac i da se njemu može pristupiti. Pretincu se pristupa na adresi webmail.skole.hr nakon upisivanja korisničkom imena / adrese i lozinke koju ste dobili u školi. Ako ne znate te podatke, kontaktirajte osobu na Vašoj školi nadležnu za CARNET sustav.
Pri tome je također važno znati da lozinka školskog identiteta ne mora nužno biti ona koju ste dobili od Vaše škole, već ona koju ste odabrali upisali prilikom kreiranja mozaWeb računa.
Ako poruku ne vidite u Vašem pretincu, provjerite nije li završila u pretincu za neželjenu poštu ili nekom drugom odjeljku koji filtrira poruke. Također, provjerite gledate li u pretinac upravo te e-mail adrese koju ste upisali kada ste se registrirali. Moguće je i da poruka iz nekog razloga ne stigne. U tom slučaju, pri pokušaju prijave po isteku roka od 10 dana sustav će vas obavijestiti o blokadi računa i ponuditi opciju da ponovno pošaljete e-mail za potvrđivanje. Ako niti jedna od navedenih opcija ne rješava problem, javite nam se na digital@alfa.hr
Prilikom pokušaja prijave sustav mozaWeb obavijestit će vas da je račun blokiran jer nije potvrđen, ali će vam ujedno dati poveznicu da si opet pošaljete e-mail za potvrdu računa, preko kojeg možete potvrditi račun i prijaviti se u sustav.
Napomena: ako više puta pošaljete e-mail za potvrdu računa i imate više takvih poruka u pretincu, uvijek odaberite najnoviju.
Ispod polja za upis podataka za prijavu ponuđena je opcija “Zaboravili ste lozinku?” Odabirom te opcije sustav će tražiti da upišete e-mail adresu na koju će biti poslana poruka s poveznicom za postavljanje nove lozinke po vašem izboru. Adresa koju upisujete mora biti ona koju ste koristili kada ste izrađivali korisnički račun (registriracija) na mozaWeb.
E-mail za postavljanje nove lozinke trebao bit doći u pretinac adrese koju ste upisali u kratkom roku.
Napomena: ako više puta pošaljete e-mail za postavljanje nove lozinke i imate više takvih poruka u pretincu, uvijek odaberite najnoviju.
Ako poruka ne dolazi dulje vrijeme, provjerite pretinac za neželjenu poštu ili neki drugi pretinac za filtiranje poruka. Ako poruka nije stigla u roku 24 sata, javite nam se na adresu digital@alfa.hr ili direktno na korisničku podršku platforme mozaWeb na adresu support@mozaweb.com (na engleskom jeziku).
Također budite sigurni da ste upisali točno onu e-mail adresu na kojoj tražite poruku za postavljanje nove lozinke.
Način za provjeru e-mail adrese kojom ste se registrirali je taj da kod Prijave odaberete opciju “Zaboravili ste lozinku?” i pokušate poslati e-mail za ponovno postavljanje lozinke na adresu za koju pretpostavljate da ste koristili za registraciju ili jednostavno upišete adresu koju znate da posjedujete. Ako je adresa registrirana, sustav će na nju uspješno poslati poruku za postavljanje lozinke (ne morate s njom ništa raditi), a ako ne postoji, obavijestit će vas o tome. Na taj način možete saznati kojom adresom ste se registrirali.
Ako je riječ o naslijeđenom udžbeniku, molimo da pogledate sljedeći odgovor u ovoj bazi često postavljenih pitanja, koji se odnosi na naslijeđene udžbenike.
Ako se radi o novom udžbeniku, provjerite s ukućanima nije li netko bez Vašeg znanja prethodno aktivirao kod. Ako to ne budete mogli utvrditi, molimo da nam se javite na adresu digital@alfa.hr i svakako pošaljite kod koji ste dobili uz tiskani primjerak (fotografirajte ga ili pažljivo prepišite)
Početkom školske godine 2021./2022. korisnici ne mogu dobiti aktivacijski kod za naslijeđeni udžbenik po programu besplatnih udžbenika jer Ministarstvo znanosti i obrazovanja još nije riješilo proceduru otkupa softverskih licenci za naslijeđene tiskane udžbenike kako za prošlu, tako i za ovu školsku godinu (jer one se ne mogu naslijeđivati).
Nadamo se da će situacija na neki način uskoro biti razriješena, a u međuvremenu možete otvoriti željeni udžbenik u DEMO načinu rada gdje možete pristupiti prvom dijelu udžbenika koji bi trebao biti dovoljan za prvi dio nastavnog razdoblja. Potrebno je u sustavu mozaWeb (hr.mozaweb.com) ili u mobilnoj aplikaciji mozaBook (Android i iOS) u tražilici pronaći traženi udžbenik i otvoriti ga kao DEMO, uz uvjet da ste prethodno registrirani odnosno prijavljeni u sustav (registracija je besplatna).
Alternativno, možete kupiti novi kod za digitalni udžbenik u iznosu od 30 % cijene tiskanog primjerka. Javite nam se na e-adresu digital@alfa.hr s osobnim podatcima i popisom traženih izdanja kako bi Vam izradili ponudu.
U većini slučajeva nije potrebno mijenjati korisnički
Prijavite se u sustav mozaWeb i uđite u postavke Vašeg korisničkog profila (kliknite na Vaše korisničko ime u zaglavlju). U gornjem desnom kutu popisa Vaših podataka nalazi se opcija za uređivanje (“Modify”). Klikom na tu stavku ponudit će Vam se opcija da izmijenite Vašu e-mail adresu u onu koju želite. Napominjemo da će promjena e-mail adrese od Vas zahtjevati da ponovno potvrdite korisnički račun, ovoga puta s te adrese.
Ako prethodni postupak nije moguć jer:
- vam je račun zaključan 10 dana nakon registracije bez potvrđivanja
- ste neka izdanja aktivirali na jednom, a neka na drugom računu
- želite aktivaciju na nekom drugom računu, a ne samo drugoj e-mail adresi,
molimo da nam se javite e-mailom na digital@alfa.hr. Molimo da nam pri tome navedete adresu na kojoj ste aktivirali kodove, adresu / korisničko ime koje želite i izdanja/kodove koje želite aktivirati na njoj.
U slučaju oštećenja ili nečitkosti koda, imate pravo na reklamaciju, a mi obvezu da Vam dostavimo zamjenski kod u roku od 7 dana. Ako je oštećen ili nečitak samo manji dio koda, moguće je u bazi identificirati kod. U svakom slučaju, obratite nam se na digital@alfa.hr i pri tome obavezno priložite fotografiju stanja umetka s jasno vidljivim kodom.
Kao i u slučaju oštećenog koda, obratite nam se na digital@alfa.hr i pri tome obavezno priložite fotografiju zadnje stranice i susjedne unutarnje korice izdanja kako bi utvrdili da umetak zaista nije prisutan na Vašem primjerku. Novi kod dostavit ćemo Vam najkasnije 7 dana od trenutka Vašeg javljanja.
Ovo se događa ako kod upisujete u sustavu mozaWeb a radi se samo o problemu prikaza. Potrebno je upisati kod u cijelosti bez razmaka ili crtica, a tek nakon unosa zadnje znamenke sustav će rasporediti separatore na ispravna mjesta.
Aktivirani udžbenici trebali bi biti vidljivi u Vašoj zbirci ili polici. Ako iz nekog razloga nisu prisutni, pokušajte ih pronaći u tražilici i preuzeti. Svakako provjerite da se prijavljujete na ispravan korisnički račun (na kojem se aktivirali izdanja). U slučaju da i dalje postoji problem javite nam se na adresu digital@alfa.hr.
Ovo je vrlo rijedak ali moguć slučaj. Prvo provjerite nije li možda nakon aktivacije prikazan udžbenik koji ste ranije aktivirali pa samo djeluje kako je upravo taj udžbenik aktiviran. U svojoj zbirci (My Learn > Moje knjige) ili polici provjerite je li udžbenik koji ste željeli aktivirati izlistan. Ako i dalje postoji problem, javite nam se na digital@alfa.hr.
Nakon svake aktivacije i preuzimanja udžbenika u aplikaciji mozaBook, najsigurnije je odjaviti se i iz aplikacije i ponovo prijaviti. Također, u slučaju da se udžbenik ne pojavljuje na virtualnoj polici s izdanjima na početnom ekranu, da ga pokušate pronaći u tražilici i preuzmete/otvorite. Ako problem i dalje postoji, javite nam se na digital@alfa.hr, a pri tome nam dostavite sljedeće informacije:
- korisničko ime ili adresu računa kojim ste aktivirali ili pokušali aktivirati udžbenik ili registrirali na mozaWeb
- naslov udžbenika
- verziju aplikacije koju koristite (u gornjem desnom kutu odaberite ikonicu korisničkog profila, i na stranici profila pri dnu će biti navedena verzija aplikacije brojkama i slovima, odvojena točkama.
Poželjno je, ako je moguće, da nam pošaljete sliku ekrana koji prikazuje poteškoću na koju nailazite.
Ako imate drugu vrstu poteškoće s aktivacijom digitalnih izdanja ili želite dodatne informacije, slobodno nam se obratite: